söndag 26 februari 2012

Tillbaka till verkligheten igen.

Haha nu är vikten upp på mer än när jag startade 85,7 alltså 3 hg mer än när jag började i januari. Känns inte bra, men trodde nog att det skulle bli så här. Förra helgen var vi uppe hos släkt och vänner i Småland och eftersom det var ett par jag inte var sugen på att träffa alls hade jag börjat tröstäta i förväg och säkert redan börjat min viktuppgång innan den helgen. Under helgen var vi sen hos släkt och vänner som bjöd på god mat och fika. Inte alls enligt LCHF och sedan tröståt jag denna veckan i ren depression av att de personer jag trodde skulle vara jobbiga...var precis det jag väntade mig och psykiskt tog jag precis som vanligt åt mig fast jag vet att jag inte ska. Men nu en några dagar senare mår jag bättre och har bestämt mig för att försöka att inte ta åt mig så mycket. Om jag bara slapp dessa 2 människor skulle jag åtminstone inte tröstäta för att det är så hemskt att träffa dem. Det är konstigt hur man fungerar. Jag sa det till min man att i syfte att gå ner hade det varit bättre om jag fungerat så att jag inte åt när jag vantrivdes. Men så funker inte jag. Jag äter när jag är glad och när jag är ledsen eller orolig. Men denna dag har jag varit effektiv iallafall. Tillbaka till rätt kost. Städat lägenheten, putsat fönster och tvättat. Känner mig nu alldeles lungt innombords och hoppas nu komma på rätt köl igen. Kram alla i vårsolen.

Inga kommentarer: