söndag 12 februari 2012

Vilken vecka.

Haft en konstig vecka..blivit mycket felaktig mat..o jag som är nervös hur jag ska klara nästa helg hos släkten. Kanske en del av felätningen beror på att jag måste träffa vissa personer som alltid på något sätt sårar mig mycket. Å då tröstäter jag både före under och efter. Ofta ett par veckor både före och efter. En del människor får en att vilja kräkas. Egentligen skulle jag nog låta bli att äta då skulle det synas hur dåligt jag mår av att besöka dessa människor. Det tråkiga är att de flesta jag ska träffa där är självvalt och mycket trevligt, så igentligen är det 2 personer som "förstör" hela resan och mej totalt psykiskt både före och efter. Gått upp 0,9 kg denna vecka. Hoppas jag kan sänka detta trots att nästa vecka innehåller detta fasansfulla besök.

Något roligt denna veckan var dock att vi beslutade att ätat chokladselma denna veckan. Finns bara under februari och jag har velat prova detta ända sedan vi flyttade ner till Skåne. Nu har jag det. Jättegod. Mörk cholkad i degen och som en tryffelfyllning istället för mandelmassa. Mandelmassa gillar jag ej ens så det saknade jag inte alls. De var inte så stora men alldeles lagom för att smaka. Så nu får jag vänta ett år till nästa gång.
Grabben så söt när han åt den. Syns att det är cholkad. Samt igår såg vi på melodifestivalen. Jag älskar melodifestivalen. Tyvärr tycker jag inte låtarna var så bra igår men det är en trevlig detalj i det tråkiga vintermörkret men musik och sång under några lördagar.

Inga kommentarer: