söndag 15 april 2012

Skaffat gymkort

Nu var det länge sedan jag skrev. Började min praktik i måndags, jätteroligt men otroligt mycket att komma ihåg. Man gör väldigt mycket olika saker på en vårdcentral. Under min 3 veckors praktik där kommer jag även att få gå runt och vara med hos de olika arbetsgrupperna. I veckan har jag varit på labratoriet och sett på när de tar PK-prov samt vanliga blodprov samt när de analyserar. Sen har jag även varit med hos sköteskan som har hand om vaccinationer och spirometritest.

Då jag inte har skött min kost har jag såklart gått upp i vikt och väger nu 87,2 kg, inte kul så för att göra mer än bara försöka sköta kosten har jag idag skaffat ett gymkort. Första träningpasset är också avklarat så jag är ganska nöjd med mig själv. Samt inget godis alls har det varit i helgen. Ska försöka att bättra mig nu. Fick ju en inbjudan till bröllop för en vecka sedan och jag vill gärna gå ner lite tills dess. Så jag hoppas att detta ska kunna motivera mig. Få se hur börbultad jag känner mig imorgon.

Inga kommentarer: