söndag 29 januari 2012

Så besviken.

Jaha idag var det söndag igen. Denna veckan har jag verkligen kämpat med min kost. Lyckat få ihop 4 * under veckan vilket betyder att de dagarna följde jag kosten perfekt. Sen kom helgen. Fredagen var vi bjudna på middag med min mans jobb. Åt tyckte jag nästan helt enligt LCHF det enda avvikande var att jag tog äppelpaj till efterätt. Igår blev också en tuff dag enligt kosten, hade sedan tidigare bokat att vi skulle gå ut och äta Mongolisk buffe. Så gjordes självklart även denna på en kväll då man inte är van att äta mycket. Jag blev jättebesviken. Eftersom jag inte tål skaldjur så visste jag att de var tvugna att steka min mat vid sidan om men så krångligt som det blev hade jag inte räknat med. Alla såser och krydder man kunde ha på hade de fiskolja i som jag då inte kunde äta. Så det slutade med att jag fick endast salt och peppar på min mat. Och ska jag vara ärlig så kan jag själv steka lite vitkål, broccoli, blomkål och purjolök med kyckling själv i en panna och få samma smak. Ingen rolig upplevelse alls. Jättebesviken. Och som jag alltid gör när jag är besviken. Maten kostade trots allt 219 kronor och jag kunde nästan inte äta något. Så åt jag efterättsbuffen fast den inte var LCHF. Mjukglass med fritierad banan och hallonpaj. Jag började genast tröstäta, och detta visade sig självklart på vågen idag. Gått upp 2 hg.
Så trots att jag har gått flera gånger denna veckan så vägde det jag åt upp allt det andra. Men det är väl bara att ta nya tag denna vecka. JAG SKA NERÅT I VIKT.

Inga kommentarer: